Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

koszt pozycjonowania sklepu internetowego

Branża e-commerce z roku na rok staje się coraz bardziej wartościowa, a sama możliwość dokonywania zakupów przez internet doprowadziła do prawdziwej rewolucji w sprzedaży detalicznej i hurtowej. Nikogo dziś nie dziwi, kiedy słyszy się, że prowadzi lub zamierza założyć swój sklep internetowy. Musimy jednak pamiętać, że na taki sam pomysł wpadły już tysiące osób, dlatego trzeba być gotowym na rywalizację z zażartą konkurencją. Pomaga w tym pozycjonowanie sklepu internetowego. Czym dokładnie jest? Na czym polega? Ile kosztuje? Odpowiadamy!

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów internetowych to proces łączący w sobie liczne działania odbywające się bezpośrednio na witrynie (SEO on-site) oraz poza nią, czyli tzw. SEO-off site. W obu przypadkach celami pozycjonowania jest poprawienie pozycji strony w darmowych wynikach wyszukiwania Google, zwiększenia ruchu na stronie (liczby odwiedzających ją internautów) oraz w konsekwencji zwiększenie sprzedaży. W praktyce to bardzo złożony i wieloetapowy proces, który zawsze powinien być powierzany specjalistom, którzy mogą zapewnić najszybsze i najbardziej wymierne rezultaty. SEO w sferze e-commerce nieco różni się od pozycjonowania stron firmowych i pozycjonowania lokalnego, ponieważ głównym celem jest zwieszenie konwersji i zwiększenie sprzedaży.

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Każdy specjalista i agencja SEO ma inne możliwości i korzysta z różnych strategii. Można jednak wyróżnić pewne działania, które niemal zawsze się pokrywają, niezależnie od tego z kim współpracujemy. W pierwszej kolejności jest to analiza, ustalenie celów z klientem i opracowanie strategii pozycjonowania sklepu internetowego. Następnie przeprowadza się audyt SEO, czyli skrupulatną analizę zawartości strony. Później dobiera się słowa kluczowe i przeprowadza techniczną optymalizację sklepu (często wymaga to m.in. wprowadzanie zmian w kodzie źródłowym strony). Specjaliści wykorzystują także content marketing, polegający na publikacji artykułów wysokiej jakości, które wysyłają sygnał botom Google i informują je o tematyce strony. Są również ważne z perspektywy budowania relacji z klientami. Trzeba również pamiętać o optymalizacji konwersji oraz nieustannym testowaniu wprowadzonych zmian i ewentualnym dokonywaniu poprawę.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych i od czego to zależy?

Każda osoba, która zakłada swój sklep internetowy, musi się liczyć z pewnymi kosztami i konieczną zainwestowania swoich środków bez pewności, że inwestycja się spłaci. Jeżeli jednak mamy poważne plany w odniesieniu do swojego biznesu to pozycjonowanie sklepu internetowego jest jedną z pierwszych rzeczy, o której powinniśmy pomyśleć. Jedynym minusem tego rozwiązania jest to, że tak naprawdę nigdy nie wiadomo, ile będzie ono kosztowało. Warto więc ustalić swój miesięczny budżet, który jesteśmy gotowi wydać na promowanie sklepu internetowego w internecie. Na cenę pozycjonowania wpływają liczne czynniki i każda agencja może podać inną cenę. Bardzo duże znaczenie ma aktualna pozycja strony oraz to, czy jest już widoczna w wyszukiwarce Google.

Jeszcze większe znaczenie ma konkurencyjność branży – im więcej sklepów z silną pozycją, tym droższe i trudniejsze staje się pozycjonowanie sklepu internetowego. Agencje wyceniają pozycjonowanie na podstawie warunków technicznych wykorzystywanego oprogramowania oraz liczby produktów i kategorii w asortymencie sklepu. Po zebraniu dokładnych informacji o powyższych czynnikach specjaliści mogą oszacować koszty pozycjonowania i ewentualnie dostosować swoją ofertę do naszego budżetu. Nie powinniśmy się jednak przejmować, jeżeli nie możemy zainwestować zbyt wiele – nawet z ok. 1000 złotych na pozycjonowanie miesięcznie możemy liczyć na pewne efekty, które pomogą w rozwoju sklepu i sprzedaży.

Jak jeszcze możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – oprogramowanie SkyShop

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo istotne, ale bez odpowiedniego oprogramowania nawet największe starania nie przyniosą zadowalających efektów. Aby sklep mógł prosperować i szybko rosnąć, konieczny jest wybór odpowiedniej platformy do założenia sklepu, np. SkyShop. SkyShop to firma z ponad 10-letnim doświadczeniem i doskonałym podejściem do klienta. Obecnie użytkownicy platformy mogą korzystać z ogromnej ilości integracji z hurtowniami, integracją a Allegro oraz świetnym przystosowaniem do dropshippingu. Sklepy założone na SkyShop są również doceniane przez SEO-owców, którzy zgodnie twierdzą, że platforma daje wiele możliwości do pozycjonowania.

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*