Ile trzeba zainwestować w kampanię AdWords dla sklepu internetowego?

kampania reklamowa

Działania marketingowe w wyszukiwarkach to obecnie najbardziej popularna forma reklamy, szczególnie dla biznesów online, takich jak sklepy internetowe. Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają biznes w sieci, lub od jakiegoś czasu działają, jednak chcą zwiększyć zasięg sprzedaży, zastanawia się, czy warto zainwestować w kampanię Google AdWords, a jeżeli tak to ile trzeba za nią zapłacić, aby przyniosła wymierne efekty i czy warto?

AdWords dla sklepu internetowego — czy warto?

Jeżeli podchodzimy poważnie do biznesu i chcemy, żeby nasza firma się rozwijała, klientów przybywało, a zyski wzrastały, to reklama jest jednym z tych działań, bez których będzie bardzo ciężko wybić się ponad przeciętność. Prowadząc biznes online działania promocyjne w sieci to podstawa, dlatego jak najbardziej warto zainwestować w kampanię AdWords, jednak jak każdą kampanię reklamową, trzeba ją bardzo dokładnie zaplanować, ustalić strategię i na jej podstawie podejmować wszelkie działania.

Ile kosztuje reklama AdWords?

Kampania w Google AdWords ma to do siebie, że stosunkowo małym nakładem, może przynieść wiele korzyści. Nie da się dokładnie określić, ile kosztuje reklama AdWords, ponieważ jest to zależne od wielu czynników. Jak określić koszt reklamy AdWords dla sklepu InternEtowego? Przede wszystkim, należy określić, co chcemy promować, jakie produkty z naszej oferty chcemy sprzedawać dzięki tej kampanii, jakiej grupie docelowej oraz jaki możemy przeznaczyć na to budżet. Cena kampanii AdWords będzie zależna od tego, czy wybrane przez nas frazy są bardzo popularne, czy nasza strona internetowa jest dobrej jakości, jest nowoczesna, i posiada wartościową zawartość. Google AdWords to system reklamowy, który umożliwia emisję reklamy tekstowej, wizualnej oraz audiowizualnej w wynikach wyszukiwarek, oraz na portalu YouTube i na Gmailu. Opłaty za reklamę pobierane są w systemie CPC, czyli cash per click. Co oznacza, że reklamodawca płaci za to, ile razy użytkownik kliknął reklamę, nie za samo wyświetlenie. Jest to korzystnie, ponieważ daje znacznie większą szansę, że przekaz trafi do zainteresowanej grupy docelowej i doprowadzi do działania, czyli odwiedzenia sklepu i zakupów. Jeżeli chodzi o ceny, to wahają się one od kilkunastu groszy za słowo, do kilkunastu złotych — w bardzo popularnych branżach takich jak hotelarstwo, bankowość czy turystyka.

Jak zaplanować inwestycję w reklamę W Google AdWords?

Jeżeli jesteśmy na początku drogi i nie mamy możliwości przeznaczenia dużych środków na reklamę, wówczas możemy zacząć od zainwestowania zaledwie kilkuset złotych miesięcznie. Może to być 100,200 czy 500 zł, które przeznaczymy na promocję produktu, na promowaniu którego zależy nam najbardziej. W miarę upływu czasu i pojawiania się pierwszych efektów reklamy możemy na bieżąco reagować, modyfikować i zwiększać inwestycję.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*