Czy warto uruchomić kampanię AdWords dla sklepu internetowego?

reklamy AdWords

Dziś, coraz łatwiej założyć własny biznes. Ograniczeniem jest tylko własna kreatywność lub jej brak. Idealnym miejscem na stworzenie i promocję nowego biznesu jest internet. Nigdzie nie ma tak dużego grona potencjalnych klientów, jak właśnie w sieci. Problemem jest tylko forma w jakiej do nich dotrzeć? Jak przekonać przeciętnego użytkownika internetu, że towar oferowany jest właśnie tym czego on potrzebuje?

Marketing

Na samym początku prowadzenia biznesu, konieczne jest uświadomienie sobie, że jeśli ktoś ma korzystać z oferty na przykład sklepu internetowego, najpierw musi poznać jego ofertę. Jak to zrobić? Jak przebić się przez setki, tysięcy stron w internecie? Jedną z najbardziej dostępnych form zaistnienia na ogromnym rynku e-biznesu jest reklama w Google.

Google oferuje usługę o nazwie Google AdWords. Jest to najmniej inwazyjna forma marketingu w sieci; jednocześnie jest też najbardziej pozytywnie oceniana przez statystycznego internautę – czyli przez potencjalnego klienta.

AdWords, przybiera wiele form, na przykład: reklamy banerowe na portalach, reklamy podążające za gośćmi witryny, reklamy z ceną i miniaturami produktów z oferty sklepu internetowego na pierwszej stronie Google tzw. Zakupy Google. Nadal, wiele osób utożsamia AdWords tylko z linkami sponsorowanymi, czyli z boksami tekstowymi z charakterystycznym napisem „Reklama”, który wyświetla się powyżej naturalnych wyników wyszukiwania Google. Tymczasem kampanie AdWords oferują wiele więcej.

Niezaprzeczalnym plusem tego typu działań marketingowych jest fakt, że na przykład kampanię AdWords dla sklepu internetowego można rozpocząć w dowolnym momencie. Jeśli zależy nam na szybkim rozpoczęciu działań i wymiernych efektach, jest to strzał w dziesiątkę.

Możliwości marketingowe

Ponieważ, kampanie są skonstruowane w taki sposób aby w jak najlepszym stopniu dopasować się do klienta, ma ona możliwość edycji praktycznie wszystkich parametrów to znaczy:

  • wprowadzić można dowolną liczbę słów kluczowych dla których może być prowadzona kampania;
  • reklama może być wyświetlana na dowolne wybranym obszarze, ograniczyć możemy nawet zasięg kilometrowy od wybranego adresu;
  • ograniczyć można też czas w jakim reklama ma być wyświetlana.

Łącznie AdWords z pozycjonowaniem

Idealnym połączeniem jest AdWords z pozycjonowaniem, razem tworzą one tzw. surround effect; podnoszą one swoją skuteczność. Ponieważ bardziej lubimy i lepiej oceniamy to co znamy, częściej też wybieramy obiekty znajome. I tak mając do wyboru dwa wyniki wyszukiwania na jednej stronie, pokazujemy się potencjalnemu klientowi dwukrotnie częściej. W ten sposób można budować zaufanie do naszego przedsiębiorstwa,

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*