Czy pozycjonowanie sklepu jest opłacalne?

Tworząc własny biznes od podstaw, najważniejszym priorytetem jest znalezienie własnej bazy klientów. Jak to zrobić, gdy marka jest nowa na rynku? Jak przebić się w gąszczu konkurencji?

Paradoksalnie w dzisiejszych czasach jest to zarówno trudniejsze i łatwiejsze jednocześnie. Trudniejsze ponieważ konkurencji jest więcej, ale łatwiejsze ponieważ do dyspozycji są takie kanały informacyjne jak internet, który ma praktycznie nieorganiczny zasięg.

Reklama w internecie

Pozycjonowanie jest formą marketingu internetowego, mającą na celu podwyższenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Ponieważ najczęściej wybieraną wyszukiwarką cały czas pozostaje Google, jedną z popularnych opcji jest pozycjonowanie w Google. Ponieważ większość ludzi dociera na maksymalnie trzecią stronę wyników wyszukiwania, warto zawalczyć o to, aby nasza strona znalazła się wysoko w wynikach. Daje to gwarancję dotarcia do maksymalnie dużej grupy zainteresowanych osób, a to zwiększa szansę sklepu na sprzedaż oferowanych towarów.

Zaczynając prowadzić jakikolwiek biznes w sposób profesjonalny, należny przemyśleć również działania marketingowe i wybrać opcje najbardziej dostosowane do naszych potrzeb i efektywne.

Czy pozycjonowanie jest opłacalne?

Odpowiadając na to pytanie, warto posłużyć się statystykami: w Polsce ponad 65% mieszkańców regularnie korzysta z internetu, daje to miliony odbiorców, którzy potencjalnie mogą zostać klientami sklepu. Z tego około 50% wybiera pierwszy wynik oferowany przez Google. konkluzja jest dosyć prosta: wysoka lokata sklepu internetowego w wyszukiwarce Google daje możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów.

Dlatego właściwsze będzie pytanie: „Czy jako właściciela firmy, której być albo nie być zależy od zdobycia odpowiedniej bazy klientów, stać mnie na rezygnację z możliwości dotarcia do odbiorców poprzez naturalne wyniki w wyszukiwarce Google?”.

Ruch na stronie internetowej powinien przerodzić się w odpowiednią ilość tak zwanych leadów sprzedażowych, czyli w dużym uproszczeniu, na zainteresowanie potencjalnych odbiorców produktu lub usługi. Niestety nie każdy lead zamieni się w klienta. Wpływ na to ma wiele czynników jednak statystyki mówią, że określony procent leadów przekształci się w klientów sklepu.

Wiele zależy od rodzaju biznesu, ale statystycznie przyjmuje się, że każde 10 leadów przekształca się w jednego klienta firmy. Każdy klient to potencjalnie sprzedany produkt, a to generuje już realny zysk.

Bardziej odpowiednie niż pytanie czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest opłacalne, wydaje się rozważenie czy firmę stać, aby zrezygnować z takiego źródła pozyskiwania klientów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*