Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Osoby prowadzące działalność w internecie bardzo często szukają sposobu na skuteczne promowanie się i trafianie do coraz to szerszego grona odbiorców, bardzo pomaga w tym pozycjonowanie — jaka jest cena pozycjonowania oraz od czego ona zależy? Sprawdź!

Czynniki, które mają wpływ na koszt pozycjonowana sklepu internetowego

Pierwszą i najważniejszą kwestią jest ilość słów kluczowych i fraz, które będą pozycjonowane. Kiedy usługa pozycjonowania kosztuje w granicach 100-300 zł miesięcznie, możemy być pewni, że ilość pozycjonowanych fraz nie będzie wystarczająca i z pewnością nie zapewni nam dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Kolejną kwestią jest konkurencyjność branży, w jakiej działamy — im jest ona większa, tym cena pozycjonowania wzrasta. Nie bez znaczenia jest także aktualna kondycja naszej strony internetowej, im jest ona gorsza, tym więcej pracy do wykonania mają osoby zajmujące się pozycjonowaniem, a co za tym idzie, stawka również rośnie.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

Biorąc pod uwagę to, co zostało wspomniane wcześniej, łatwo zauważyć, że bardzo trudno wskazać jednoznaczne stawki, jeżeli chodzi o pozycjonowanie.

Dla ogólnej orientacji można powiedzieć, że kosz pozycjonowania jednej prostej frazy, która dodatkowo nie jest zbyt konkurencyjna, zaczyna się od około kilkunastu złotych miesięcznie, jednak w przypadku trudnych i popularnych fraz może to być nawet kilkaset złotych.

Najprostsze sklepy internetowe, działające na stosunkowo niszowym rynku można pozycjonować w abonamencie, który zaczyna się od około 500 zł miesięcznie (są to jednak wyjątki). Większość sklepów internetowych, która działa w bardzo konkurencyjnych branżach, jednak chciałaby się znaleźć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy, musi się liczyć z wydatkami rzędu 3 000 – 4 000 zł miesięcznie, choć oczywiście ceny mogą być wyższe. Według aktualnych danych większość nowo powstających sklepów przeznacza na pozycjonowanie od 1000 do wspomnianych już wcześniej 4000 zł. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że sklepy mające na celu budowanie ogólnokrajowej renomy muszą się liczyć z wydatkami do kilkunastu tysięcy złotych miesięcy, co ważne — kwoty te ciągle rosną.

Na koniec bardzo ważna informacja — wiele osób traktuje pozycjonowanie jedynie jako jednorazowo płatną usługę, jednak nic bardziej mylnego — aby witryna utrzymywała zdobyte pozycje, niezbędna jest ciągła praca. Pozycjonowanie to walka ze zmieniającą się dynamicznie konkurencją i wciąż udoskonalanym algorytmem Google, dlatego na pytanie o koszt pozycjonowania sklepu internetowego nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pewne jest natomiast jedno — koszt dobrego pozycjonowania zawsze się zwróci!

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *